Sprawozdanie z monitorowania realizacji podstawy programowej




•Zestawienie analizy realizacji podstawy programowej z wynikami egzaminów zewnętrznych oraz wnioskami .. Przykładowy arkusz monitorowania realizacji .Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.. Seria uczy tworzenia wypowiedzi pisemnej metodą "krok po kroku", prowadząc uczniów stopniowo przez kolejne etapy i .• Spiralność, podobnie jak: chronologia realizacji, rozkład materiału, metodyka podawania treści są atrybutami programu nauczania, a nie podstawy programowej.. 73% nauczycieli monitoruje zrealizowaną liczbę godzin w stosunku do zaplanowanej.PROCEDURA MONITOROWANIA .. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym .Realizacja podstawy programowej z wychowania fizycznego • 4 4.. Zgodnie z ustalonymi przez Ministra Edukacji Narodowej podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 i pismem MEN znak: DJE.WEK.4010.72.2015.DP z dnia 19 maja 2015r.1 Sprawozdanie z monitorowania realizacji podstawy programowej w woj. podlaskim w roku szkolnym 2014/2015.. wymagania .. Jacek Miklasiński.. 100% ankietowanych nauczycieli monitoruje realizację podstawy programowej na koniec semestru, na koniec roku szkolnego, na lekcji..

Sprawozdanie z realizacji nowej podstawy programowej.

Np. na maturze .. Monitorowanie jest procesem systematycznego zbierania i analizowania informacji ilościowych i jakościowych na temat wdrażanych projektów, programów, przedsięwzięć, procesów.w sprawie wprowadzenia procedury monitorowania realizacji podstawy programowej.. gimnazjalne.W dniu 24 maja 2019 r. rozpoczęło się monitorowanie realizacji podstawy programowej w roku szkolnym 2018/2019.. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (ze zm.), w szczególności art. 55.. Wprawdzie żaden przepis nie reguluje sposobu prowadzenia i dokumentowania monitorowania realizacji podstawy programowej w szkole.. Dyrektorzy wypełniają zamieszczoną tam ankietę monitorowania (poniżej zamieszczona wersja tekstowa).pomocą sprawozdania, oświadczenia nauczyciela lub na podstawie krótkiego badania ankietowego, które .. umieszczenie zapisu dotyczącego podsumowania realizacji podstawy programowej.. REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ .. TREŚCI NAUCZANIA ZAWARTE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie 1.Wszyscy ankietowani uznali, że w szkole podejmuje się działania mające na celu monitorowanie realizacji podstawy programowej..

Szkoła posiada bazę dostosowaną do realizacji nowej podstawy programowej.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego nakazuje dyrektorowi przedszkola m.in. ewaluację wewnętrzną oraz kontrolę przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej .9.sprawozadnie z realizacji zajeć pozalekcyjnych w roku szkolnym doc. 10.ocena efektów kształcenia okreslonych w podstawie programowej z przedmiotu doc. 11.arkusz analizy własnej pracy nauczyciela w roku szkolnym doc Monitorowanie realizacji podstawy programowej w szkole podstawowej.Procedury monitorowania realizacji podstawy programowej.. Decyzję w tej sprawie podejmuje zawsze dyrektor.Zadania nauczycieli związane z realizacją nowej podstawy programowej - lista kontrolna.. Wymagania wynikające z podstawy programowej sygnalizują na kartach hospitacji i z praktycznych obserwacji wynika, że są one realizowane.Monitorowanie wdrażania i realizacji podstawy programowej stanowi element nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola.. Wymagania umieszczone w treści podstawy programowej odnoszą się do zajęć klasowo-lekcyjnych.. • Wymagania z etapów wcześniejszych obowiązują na wszystkich etapach późniejszych..

Procedura monitorowania podstawy programowej w Szkole Podstawowej im.

27,60% 72,40% Wnioski wynikające z realizacji podstawy programowej: 1.38,60% dzieci nie przestrzega reguł i zasad ustalonych w grupie, wymaga kontroli i powtarzania poleceń nauczyciela, nie radzi sobie w sytuacjach życiowych i nie przewiduje skutków swoich zachowań spowodowane jest to .Z arkuszy monitoringu realizacji podstawy programowej wynika, że nauczyciele w pełni realizują podstawę programową, co do ilości wymaganych godzin oraz co do treści podstawy dla danego przedmiotu.. w Szkole Podstawowej im.. English Class wprowadza wszystkie formy pisemne, które, zgodnie z nową podstawą programową, uczeń powinien umieć zrozumieć lub stworzyć.Są wśród nich: wpis na blogu, historyjka, pocztówka, tekst narracyjny, wiadomość / SMS.. przeprowadzono monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego w .Skoro istniał obowiązek uwzględnienia ewaluacji wdrażania podstawy programowej, to w sprawozdaniu należałoby opisać, w jaki sposób wywiązano się z realizacji podstawy programowej według określonych w rozporządzeniu warunków jej realizacji, by wnioski wynikające z nadzoru nad podstawą programową przekazać radzie pedagogicznej.Jak dokumentować monitorowanie realizacji podstawy programowej w szkole ..

Nauczyciele dostosowują właściwe metody pracy do właściwej realizacji podstawy programowej.

obowiązują również.. Celem niniejszej procedury jest określenie sposobu, czynności i techniki dokumentowania czynności dyrektora w zakresie nadzoru nad realizacją podstaw programowych z poszczególnych edukacji przedmiotowych.. Data publikacji: 12 grudnia 2019 r. Poleć znajomemu.. Nauczyciele realizują programy nauczania zgodne z podstawą programową konkretnych przedmiotów.. Zakres proceduryNowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia Data: 31.01.2018. Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska podpisała 30 stycznia 2018 roku rozporządzenie w sprawie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz dwuletniej branżowej szkoły II stopnia.Jednym z najważniejszych zadań nauczyciela i dyrektora jest realizacja podstawy programowej i jej monitorowanie.. prof. Jana Czekanowskiego w Cmolasie Podstawa prawna: 1.. Monitorowanie realizacji ilości godzin zgodnie z ramowymi planami kształcenia oraz treści z podstawy programowej w zakresie nauczanych przedmiotów w Szkole Branżowej I stopnia plik do pobrania 37.5 KB; Sprawozdanie nauczyciela z realizacji podstawy programowej plik do pobrania 31.5 KBSprawozdanie z monitorowania realizacji podstawy programowej w roku szkolnym 2015 /2016 W szkole istnieje szkolny zestaw programów nauczania oraz podręczników szkolnych.. Metody badawcze Ankiety skierowane do nauczycieli.. 4) W protokole rady pedagogicznej raz/dwa razy w roku umieszczenie zapisu dotyczącego podsumowania realizacji podstawy programowej.Monitorowanie realizacji treści z podstawy programowej - m.in. poprzez odniesienie się do wymagań ogólnych, szczegółowych i treści nauczania zawartych w podstawie programowej, a także uwzględnienie stopnia dostosowania tych treści do możliwości edukacyjnych uczniów, m.in. przystępności, stopniowania trudności, a także analizy .sprawozdanie z pracy nauczyciela w i pÓŁroczu 2017- 2018; sprawozdanie z pracy nauczyciela w ii pÓŁroczu 2017- 2018; szkolny program profilaktyki ; oŚwiadczenie o realizacji podstawy programowej; zakres dostosowania wymagaŃ edukacyjnych do indywidualnch potrzeb rozwojowych i edukacyjnych; wniosek o dopuszczenie do uŻytku programu .Nauczyciele prowadzą stałe monitorowanie i analizowanie osiągnięć każdego dziecka, które przyczyniają się do osiągania przez dzieci umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej oraz do rozwoju ich zainteresowań.. 2.zgodnym z podstawą programową.. Programy nauczania zostały wybrane w oparciu o diagnozySprawozdanie z monitorowania realizacji podstawy programowej w woj. podlaskim w roku szkolnym 2014/2015.. Monitorowanie odbywa się tylko w formie elektronicznej poprzez stronę internetową: Czym jest monitorowanie?. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.ustawa z 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt