Elementy układu zasilania common rail




Program szkolenia: Część teoretyczna: • Technologia napraw układów CR.. Układ zasilania Common Rail do prawidłowej pracy całego układu wymaga informacji (sygnałów) z takich czujników, jak czujnik: prędkości obrotowej, fazy rozrządu oraz pedału przyspieszenia.. Elementy obwodu niskiego ci nienia układów Common Rail Obwód niskiego ci nienia dzieli si na stron zasilaj c oraz powrotn .. Wygląd zewnętrzny stanowiska demonstracyjnego oraz jego zasadnicze elementy składowe przedstawiono na rysunkach 2.2 - 2.6.Z kolei wtryskiwacze II generacji służą do zasilania turbodoładowanego silnika klasy 1300 cm3.. Jednym z elementów jest pompa wysokiego ciśnienia Common Rail - cena jest na tyle korzystna, że można zdecydować się na całkowitą wymianę układu zasilania silnika.Równie opłacalną jest naprawa pompy wysokiego ciśnienia.Najważniejsze elementy układu zasilania Common Rail są stosunkowo drogie (od pompowtryskiwaczy dużo droższe), sam układ jest bardziej wrażliwy na niskiej jakości paliwa i cieszy się opinią bardziej zawodnego, niemniej jednak jest znacznie bardziej ekologiczny i charakteryzuje się wyższą kulturą pracy silnika.. Program szkolenia: Część teoretyczna: • Technologia napraw układów CR.. Pamiętajmy jednak, że elementy układu Common Rail nie należą do najtańszych, a wymiana chociażby jednego wtryskiwacza potrafi wygenerować koszt kilku tysięcy złotych.Wtryskiwacze to bardzo ważne elementy układu zasilania, które montowane są niemalże we wszystkich silnikach spalinowych, zwłaszcza o zapłonie samoczynnym..

Ale to niejedyne drogie i potencjalnie problematyczne elementy układu.

Opinie na temat Common Rail.. Trafia on do wtryskiwaczy nie bezpośrednio z pompy ale właśnie z zasobnika, przy .Zasada działania i budowa zasobnikowego układu zasilania Common Rail.. Natomiast powrotna czWarto również zaznaczyć, iż wszystkie te elementy składają się na mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku starszych układów zasilania silnika.. W starszych generacjach Common Rail stosowane były wtryskiwacze elektromagnetyczne, które doskonale radziły sobie z ciśnieniem wtrysku na poziomie 1300 barów.Zasada działania wtryskiwacza Common Rail.. • Elementy układu niskiego ciśnienia.Nim przystąpi się do serwisowania układu zasilania paliwem Common Rail należy zwrócić szczególną uwagę na następujące czynności: 1.. Rys. 2.Układ zasilający silnika spalinowego - część silnika spalinowego, której zadaniem jest doprowadzenie do komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej.W silnikach o samoczynnym zapłonie powietrze, wcześniej przefiltrowane przez filtr powietrza, jest zasysane przez tłok w czasie suwu ssania.Paliwo jest wtryskiwane przez pompę wtryskową w czasie suwu sprężania, na krótko przed .Wtrysk bezpośredni - Common rail Najważniejszym elementem systemu wtrysku zwanego powszechnie Common-rail jest „wspólna szyna", czyli rodzaj zasobnika zwanego też „ciśnieniowym akumulatorem paliwa", do którego pompa tłoczy olej napędowy..

Do tego niezbędny jest układ zasilania paliwem (znany również jako układ paliwowy).

Generalnie mamy dwa rodzaje wtryskiwaczy Common Rail i działają one podobnie.. Funkcjami obwodu ni-skiego ci nienia po stronie zasilaj cej s przechowywanie i filtrowanie paliwa, oraz zasilanie pompy wysokiego ci nienia i tym samym układu wysokiego ci nienia.. Zbyt wysokie wysterowanie, wynoszące np. 30% na biegu jałowym, skutkuje doszczelnieniem przelewu, a co za tym idzie - tworzeniem wyższego ciśnienia na szynę common rail.Układ zasilania Common Rail to system składający się z bardzo wielu elementów: pompy paliwa, pompy wysokiego ciśnienia, wtryskiwaczy, systemu oczyszczania spalin, sterownika, wielu czujników i pomniejszych elementów.. Układ Common Rail swoją nazwę wziął od zbiornika wysokiego ciśnienia, który jest najprostszym w swojej budowie, lecz pełniącym jedną z najważniejszych funkcji elementem.. Najtrwalsze i wysokie jakościowo elementy tego układu znajdziesz na Automator.pl!Obwód niskiego ciśnienia układu Common Rail / 18 Przegląd / 18 Pompa zasilająca / 20 Filtr paliwa / 22 Elementy obwodu wysokiego ciśnienia układu Common Rail / 26 Przegląd / 26 Wtryskiwacze / 26 Pompy wysokiego ciśnienia / 39 Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia / 47 Czujniki wysokiego ciśnienia / 48 Zawór regulacyjny ciśnienia / 49Nabycie przez uczestnika umiejętności przeprowadzania diagnostyki, konserwacji i napraw zasobnikowych układów zasilania silników ZS - COMMON RAIL i ich elementów składowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa..

Dokładnie oczyścić demontowane elementy oraz ich bezpośrednie sąsiedztwo.

Który ma najwięcej zalet?starszych wersji zasilania silników Diesla, gdzie elementem regulującym była pompa wtryskowa).. Aby samochód mógł wyruszyć w trasę, jednostka napędowa musi dostać odpowiednią dawkę paliwa.. Montaż elementów technologii Common Rail wymaga spełnienia szczególnych norm czystości w trakcie serwisowania układu .Układ paliwowy - niezbędne elementy znajdziesz na Automator.pl.. Właśnie we wspólnej szynie (ang.Przed wyborem układu zasilania warto pamiętać, że najważniejsze elementy common rail są dosyć drogie, a układ jest wrażliwy na niskiej jakości paliwa.. Jako że są to pompy wewnątrzzbiornikowe, paliwo odpowiada zarówno za smarowanie jak i chłodzenie ich elementów.Dlatego warunkiem długotrwałej eksploatacji jest właściwy poziom paliwa, minimum ¼ pojemności.Oczywiście nie jest tak, że nigdy nie może się zapalić kontrolka rezerwy, ale rzecz w tym, by .2.1.. W układzie common rail paliwo jest tłoczone nie bezpośrednio do wtryskiwacza, ale do wspólnej szyny, będącej akumulatorem paliwa.. Różne są opinie, ale rola, jaką common rail pełni w silniku, jest niezastąpiona.Z powodu rygorystycznych norm ekologicznych (EURO V i wyżej), niemożliwe stało się wykorzystanie zasilania innego typu, niż common rail, ze względu na zbyt dużą ilość produkowanych tlenków azotu.Ogólna zasada działania Schemat układu common rail z trzytłoczkową pompą promieniową wyposażoną w zawór upustowy..

Najpopularniejsze systemy to: pompy rozdzielaczowe, pompowtryskiwacze oraz common rail.

Z reguły po ok. 150 tys. km, a w przypadku .Umieszczona w zbiorniku jest pierwszym elementem układu zasilania Common Rail.. Posiadają 5 otworków o średnicy 0,13 mm [4].. Jedną z głównych cech układu Common Rail jest możliwość .Elementy układu Common Rail które znajdują się w tym systemie pracują przy ciśnieniu wynoszącym 20 - 200 MPa.. Warto wziąć .Nabycie przez uczestnika umiejętności przeprowadzania diagnostyki, konserwacji i napraw zasobnikowych układów zasilania silników ZS - COMMON RAIL i ich elementów składowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.. Rewolucją okazał się bezpośredni wtrysk paliwa, który jest w różny sposób realizowany.. Ciśnienie tworzone jest w sposób ciągły przez pompę wysokiego ciśnienia.. Początkowo gdy ciśnienie w szynie wynosiło ok. 1000-1300 bar w zupełności wystarczały wtryskiwacze elektromagnetyczne.. Pomiary miały na celu wyznaczenie charakterystyk pracy układu zasilania i konfiguracji programów „VI" (virtual instrument) opracowanych w Labview 7.1, które słu Ŝyły do diagnozowania elementów układów zasilania Common-Rail.. Wszystkie wtryskiwacze były sterowane za pomocą tego samego, laboratoryjnego sterownika układu Common Rail KSSiP-2, zaprojektowanego i wykonanego w Akademii Techniczno-Humanistycznej.Układ wtryskowy Common Rail zapewnia znacznie większą elastyczność dostosowania układu wtryskowego do silnika w porównaniu z konwencjonalnymi układami o napę- dzie krzywkowym i ma swoje zalety: wysokie ciśnienie wtrysku do ok. 160 MPa, a w najnowszych układach do 180 MPa, dostosowanie ciśnienia wtrysku do warunków pracy silnika (20 .Naprawa lub wymiana elementów układu zasilania silników Warto znać koszty, jakie poniesiemy w ramach naprawy mechanizmu.. Mimo iż jest bardziej zawodny, ma opinię bardziej ekologicznego i cechuje się wyższą kulturą pracy silnika.Obwód zasilania paliwem silnika z układem Common Rail II: A - obwód niskiego ciśnienia, B - .. wymagania układu Common Rail co do napędu pompy niż w tradycyjnych układach .. W 2001 roku zaprezentowano Common Rail II gdzie ciśnienie wzrosło do 1600 bar, a wtrysk podzielono na dwie-trzy dawki paliwa w jednym cyklu.Główne elementy wchodzące w skład układu Common Rail (na przykładzie Delphi), zasobnik (1), pompa wysokiego ciśnienia (2), komputer sterujący ECU (3), wtryskiwacz (4), przewody wysokiego ciśnienia (5)Schemat układu zasilania common rail..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt