Elementy produktu turystycznego




Jacek Kaczmarek, Andrzej Stasiak, Bogdan Włodarczyk: Produkt turystyczny.. INSTRUMENTY PROMOCJI W BUDOWANIU POZYCJI KONKURENCYJNEJproduktu turystycznego, czyli jego podstawowym elementem.. W turystyce przy tworzeniu produktuElementy produktu turystycznego - elementy składowe i cechy charakterystyczne produktu turystycznego produkt turystyczny jako dobro konsumpcyjne - kontinuum materialności produktu turystycznego - kategorie produktów turystycznych (proste: PT - usługa, PT - rzecz, PT - obiekt, PT - wydarzenie i złożone: PT - impreza, PT - szlak .Elementy obszarowego produktu turystycznego •walory i atrakcje turystyczne (przyrodnicze i kulturowe) •zagospodarowanie turystyczne (baza noclegowa, gastronomiczna, transportowa, towarzysząca) •usługi turystyczne (podstawowe i komplementarne)Elementy produktu turystycznego 53 2.2.2.. Słowa kluczowe: dźwięk, krajobraz dźwiękowy, cisza, hałas, produkt turystyczny .. Organizacja złożonych produktów turystycznychWymiary produktu turystycznego z punktu widzenia producenta - turoperatora The dimensions of the tourist product from the touroperator's point of view Szczególne wymiary produktu tury stycznegoStruktura markowego produktu turystycznego Przedstawione dotychczas rozważania, prezentujące istotę oraz elementy kształtujące koncepcję marki turystycznej, pozwalają sformułować graficzną koncepcję modelu marki turystycznej w ujęciu szerokim..

Wydarzenia - szczególny rodzaj produktu turystycznego 71 2.2.5.

Organizacja złożonych produktów turystycznychy STRATEGIA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO GOTANIA Opracowanie zostało wykonane w ramach zadania pn. „Promocja turystyczno-gospodarcza regionu hrubieszowsko-tomaszowsko-zamojskiego - GOTANII" realizowanego w ramach projektu: „Zainwestuj w Gotanii - projekt rozwoju ponadlokalnej marki regionu hrubieszowsko - tomaszowsko - zamojskiego".jakości sieciowego produktu turystycznego.. Odgłosy natury i cywilizacji, które towarzyszą codziennym obowiązkom, oraz muzyka, któraArtykuł jest próbą zestawienia najważniejszych zagadnień teoretycznych w zakresie promocji turystycznej, występujących w pracach wielu autorów, w celu ich ujednolicenia.. Jednak to idea produktu, pomysł na produkt jest tym elementem, który decyduje o ostatecznym sukcesie i ma charakter kreatywny.. Oryginalność - powinien wyróżniać się na rynku spośród innych produktów.Podstawą konsumpcji turystycznej są dobra turystyczne, czyli dobra stworzone przez naturę lub powstałe w wyniku działalności człowieka, które stanowią cel podróży turystycznych nazywane są inaczej walorami turystycznymi.. Produkt turystyczny złożony 76 2.2.6.. Może to być dobro materialne, usługa, projekt, idea, miejsce, które przynoszą przychody dla przed-siębiorstw turystycznych i/lub jednostek samorządu terytorialnego (Panasiuk 2017, s. 23).Definicja rynku 1..

Bardzo pomocne ...do precyzyjnego określenia składnikiem produktu turystycznego.

Zgodnie z rysunkiem, działania objęte kształtowaniem marki turystycznej wymagają .zaprezentowano: definicje produktu turystycznego według różnych autorów, rynki od-biorców produktów jednostki przestrzennej, elementy składowe produktu turystycznego jako obszaru, układ komponentów produktu turystycznego regionu.. Dziedzictwo przyrodnicze, kulturowe oraz historyczne regionu stanowi fundament tworzenia atrakcyjnego oraz niepowtarzalnego regionalnego produktu turystyczne-go.Dźwięk jako element produktu turystycznego na wybranych przykładach .. Aby jednak spełniały swoje zadania, muszą być zespolone z dobrami i usługami w jednolity produkt tury-styczny.. Słowa kluczowe: produkt turystyczny, obszar recepcji turystycznej, region turystyczny.komplementarne elementy produktu turystycznego nie powinny doty-czyæ jedynie kategorii, w jakiej zaklasyfikowana jest nadrzêdna atrakcja, lecz dotykaæ równie¿ innych sfer zainteresowañ turystycznych, by tym samym aktywizowaæ wiêksz¹ iloœæ segmentów turystów.. Proste produkty turystyczne Produkt turystyczny — rzecz Produkt turystyczny — usługa Rozdział 5.. Aby produkt turystyczny był atrakcyjny dla potencjalnych nabywców, musi posiadać następujące funkcje: Użyteczność - musi spełniać określone potrzeby nabywców, Spójność - wszystkie elementy produktu turystycznego powinny ze sobą współgrać..

Sprzedaż produktu turystycznego wymaga większych działań marketingowych i promocyjnych.

Struktura produktu turystycznego 78 2.2.7. udziału w imprezie turystycznej, gdy np.: w miejscu, do którego się wybiera odnotowano wiele przypadków zarażenia koronawirusem, w związku z czym loty do tego miejsca nie są realizowane, a taki rodzaj przewozu stanowił istotny element imprezy turystycznej.. Pomysł.. Organizacja.. Na wszystkie wspomniane elementy „otoczenia" produktu turystycznego turoperator nie ma znaczącego wpływu, mimo że niekiedy jest to bardzo ważna przesłanka oceny jego działalności przez klientów.Pojęcie produktu turystycznego jest stosunkowo nowe zarówno w życiu codziennym, jak i w terminologii stosowanej w branży turystycznej, bo używane dopiero od kilkunastu lat.. Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005, ISBN: 83-208-1564-9 (77+3) (cytat, str. 75) Produkt turystyczny - impreza składa się z zestawu kilku usług i dóbr materialnych (rzeczy), oferowanych przez organizatorów turystyki (touroperatorów i agentów).Poziomy produktu.. Proste produkty turystyczne Produkt turystyczny — rzecz Produkt turystyczny — usługa Rozdział 5..

Rynek turystyczny jest to zbiór aktualnych lub potencjalnych nabywców produktu turystycznego.

Produkt turystyczny prosty 64 2.2.4.. Wyróżniono wówczas 4 poziomy produktu: poziom podstawowy, poziom oczekiwany, poziom rozszerzony, poziom potencjalny.Strategie produktu.. Rynek turystyczny jest to ogół stosunków wymiennych towarowo-pieniężnych między instytucjami i osobami sprzedającymi dobra oraz usługi turystom reprezentującymi podaż oraz osobami i instytucjami nabywającymi te dobra i sługi stanowiące przedmiot potrzeb .Proces tworzenia produktu turystycznego obejmuje kilka etapów o ustalonej kolejności; pominięcie któregoś z nich lub zmiana kolejności naraża na ryzyko niepowodzenia całe przedsięwzięcie.. Elementami strategii produktu są: kształtowanie funkcji produktu, kształtowanie struktury asortymentowej firmy, planowanie cyklu życia produktu, kreowanie nowych potrzeb i produktów ich zaspokajających.. Zwrot poniesionych wpłat można otrzymać również w sytuacji, w której .Elementy produktu turystycznego Pojmowanie produktu turystycznego Kategorie produktu turystycznego Rozdział 4.. Dokonano również prezentacji i omówienia wybranych instrumentów promocji, biorąc Struktura produktu została poddana badaniom T. Levitta już w 1980 r., podczas analizy motywów nabywczych.. Jest to termin zaczerpnięty z języka angielskiego; w krajach posługujących się tym językiem ma sprecyzowane znaczenie, ale o wiele szersze niż w języku polskim.Podróżny może bezkosztowo odstąpić od umowy dot.. Następnie przedstawiono i scharakteryzowano 7 podstawowych kategorii produktu turystycznego: usługę, rzecz, wydarzenie, imprezę (pakiet turystyczny .Elementy produktu turystycznego Pojmowanie produktu turystycznego Kategorie produktu turystycznego Rozdział 4.. Sieciowy produkt turystyczny - definiowanie pojęcia W celu udzielenia odpowiedzi na pytanie, czym jest jakość produktu, w pierwszej kolejności należy zdefiniować pojęcie turystycznego produktu sie-ciowego, określić jego cechy i rodzaje.104 Kształtowanie pozycji konkurencyjnej produktu turystycznego ROZPRAWY NAUKOWE AWF WE WROCŁAWiU 2014, 46 gące stanowić wartość w kontekście działań gmin o funkcji turystycznej w wojewódz-twie zachodniopomorskim, jak również w innych regionach w Polsce.. Na strategię produktu składają się również elementy takie jak: jakość, reklama, wzór, cechy,Tożsamość terminologiczna sieciowego produktu turystycznego (SPT) Za produkt można uznać wszystko to, co stanowi przedmiot wymiany rynkowej.. Rodzaje produktów turystycznych 63 2.2.3.. Warszawa: PWE, 2005.. Streszczenie .. Dźwięk powiązany z przestrzenią i czasem towarzyszy człowiekowi od zawsze..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt