Charakterystyka cech usług hotelarskich




Specyficzne problemy zarządzania popytem 31 2.4.. Stanton/ - działalność, która zmierza do zaspokojenia potrzeb nabywców przez skoordynowanie działania pozwalające jednocześnie na zaspokojenie własnych celów p - stwa.Jak założyć hotel Usługi hotelarskie to krótkotrwałe wynajmowanie domów, pokoi, mieszkań czy miejsc noclegowych.. Ustala w jakich obiektach mogą być świadczone usługi oraz ilość oraz sposób oznaczenia kategorii dla poszczególnych rodzajów obiektów, kompetencje w przedmiocie nadawania kategorii i prowadzenia ewidencjii obiektów, określa: obowiązki przedsiębiorców prowadzących obiekty .1.1.1.. Treść i cechy usług hotelowych jako produktu działalności hotelowej wynikają z ekonomicznie wykonalnych działań komercyjnych przedsiębiorstw, które są pożądane wśród klientów, którzy potrzebują niezbędnych warunków do zakwaterowania i wyżywienia.Charakterystyka usługi hotelarskiej.. ; Motele - obiekty położone przy drogach, dysponujące parkingiem, posiadające co najmniej 10 pokoi, w tym większość w pokojach jedno- i dwuosobowych.Charakterystyka obiektów nie objętych kategoryzacj .. i pensjonaty, a świadczenie usług hotelarskich przerodziło się w gałąź gospodarki.. Sprzedaż usług hotelarskich dodatkowych PKZ(T.f)(2) rozróżnia rodzaje usług hotelarskich T.12.3(1) klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe..

Charakterystyka usług hotelarskich 14 1.2.1.

Oferta usług hotelarskich dodatkowych 8.. Znaczenie jakości w działalności hotelarskiej 2.1.. Kategoryzacja hoteli 46 3.3.. Definicja i klasyfikacja usług 24 2.2.. Definiuje on usługi hotelarskie jako czasowe wynajmowanie podróżnym pokoi lub miejsc oraz korzystanie z wybranych usług.1.7 Cechy usług hotelarskich Cechy usług hotelarskich.. Wybrane kierunki usług hotelarskich 16 1.3 .Temat: Badanie i ocena jakości usług hotelarskich na przykładzie hotelu XYZ Plan: Wstęp 1.. 139 Reklama jest jednym z najważniejszych instrumentów komunikacji marketin-gowej.. W czasie czteroletniej nauki w szkole, specjalnie dobrane przedmioty, tematy zajęć oraz profesjonalna kadra o najwyższych kwalifikacjach zapewniają uczniom otrzymanie wiedzy ogólnej i umiejętności zawodowych, wymaganych przy egzaminie maturalnym i przy egzaminie zawodowym.Każda instytucja hotelowa, jako instytucja działająca zawodowo i społecznie musi spełniać wszelkie normy, a także oferować usługi poparte i zgodne z przepisami prawnymi.. Najważniejsze cechy usługi hotelarskiej 1.4.1. Jedność miejsca produkcji i konsumpcji usługi 1.4.2.. Rozwój hotelarstwa w Świecie i w Polsce 1.3.. W wieku XIX powstała moda na hotele przypominające pałace francuskie..

Inne cechy usługi hotelarskiej 1.5.

W rozdziale trzecim pracy dokonano kompleksowej oceny usług hotelarskich posiłkując się modelami wiądacych internetowych portali rezewacyjnych.Barbara Marciszewska, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń., C.H.. Definicja hotelu oraz określenie pojęcia usług hotelarskich w prawie polskim.. W zakresie usług zawiera się także wynajem miejsc pod namioty czy przyczepy samochodowe.II Charakterystyka usług turystycznych 24 2.1.. Hotele - obiekty posiadające co najmniej 10 pokoi, w tym większość miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, świadczące szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów.. Hotelarstwo w turystyce 1.2.. Nowe typy usług w działalności gospodarczej Difin, WarszawaRodzaje obiektów hotelarskich w świetle polskiego prawa.. Na standaryzację obiektów hotelarskich składają się: klasyfikacja, kategoryzacja i standard.W rozdziale omówiono charakterystyki zakładu: typy pokoi, sal konferencyjnych, restaurację, strukturę adiustacyjno-kadrową, marketing hotelowy oraz oferowane usługi przez hotel..

Komplementarność usług 1.4.3.

Rodzaje usług turystycznych 28 2.3.. Usługę hotelarską możemy podzielić na 3 zasadnicze elementy:Usługi hotelarskie - definicja, specyficzne cechy, kryteria podziału, metody pomiaru i oceny jakości.. Według definicji wszystkie usługi świadczone na rzecz turysty, nie tylko w hotelach, także w innych obiektach, tj. pokojach gościnnych, kwaterach prywatnych itp., to także usługa hotelarska.. 1, przedsiębiorca jest obowiązany uzyskać zaszeregowanie tego obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii.. Usługi dodatkowe 1. uzupełniające (komplementarne) - są to usługi bezpłatne, zintegrowane, nieodłącznie związane z działalnością podstawową, czyli takie, bez których klient nie może się obejść, jeżeli zdecydował się na skorzystanie z działalności podstawowej np. szatnia wBranża hotelarska jest niezależną gałęzią branży hotelarskiej.. Opisano inwestycje w branży, dzięki którym systematycznie podnosił się poziom oferowanych usług hotelarskich na terenie Polski.. Wszystkie usługi hotelarskie charakteryzują najważniejsze cechy: nietrwałość i brak możliwości magazynowania usługi - sprzedaż i wykonanie usługi są ze sobą ściśle związane, a świadczenie jest możliwe tylko wówczas, gdy występuje na nie realne zapotrzebowanie, a więc gość musi sam chcieć kupić tę usługę;Często definicja usług hotelarskich kojarzona jest z hotelem..

Pojecie usługi hotelarskiej 42 3.2.

J.Krupa, Jakość usług hotelarskich wKrakowie wopinii klientów, [w:]W hotelarstwie dotyczy wprowadzenia w życie określonych typów, wzorców i norm, ustalenia przeciętnych cech usług hotelarskich dotyczących ilości i jakości usług" (Tulibacki 2009).. Większości z nas towarzyszy przez całe życie.. Sylwetka absolwenta.. Kategoryzacja hoteli 2.2.. ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE: 2.Usługa jako kluczowy produkt współczesnego rynku - charakterystyka rynku usług w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, "Zeszyt Naukowy Szkoły Handlowej w Warszawie" nr 120; Walaszek-Pyzioł A., Długosz T. (2014).. STAN AKTUALNY W POLSCE1.. to zawód, który przygotowuje absolwentów do pracy w sektorze przemysłu turystycznego.. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z dnia 30 sierpnia 2004 r.) nie zwiera klasyfikacji wyróżnia jedynie obowiązkowe usługiMARKETING MIX W USŁUGACH HOTELARSKICH Rozdział 5.. Usługi hotelarskie, jakie są świadczone można podzielić na kilka grup, lub można je zakwalifikować do ogólnych usług, jakie świadczone powinny być w hotelu.Realizacja usług w recepcji - uczniowie zdają egzamin po pierwszym półroczu klasy czwartej.. Wg Turkowskiego wyróżnia on usługę hotelarską spośród innych przyjmując fakt świadczenia tej usługi przez zakład hotelarski a nie sam rodzaj usługi.. W związku z powyższym, właściwsze jest stwierdzenie, iż usługi mają jedynie tendencję do niematerialności, nierozdzielności, nietrwałości i niejednorodności.Grupa 1 wynajem pokoi praca recepcji praca pralni zaopatrzenie lodówek Grupa 2 usługi gastronomiczne Grupa 3 działalnośc rozrywkowa Grupa 4 wynajem sal Grupa 5 miejsca garażowe, parkingowe Grupa 6 rodzina zwierzęta Grupa 7 bieżaco realizowane Grupa 8 punkty handlowe i usługoweasortymentu usług dodatkowych, jakie mogą być świadczone w hotelu.. Współczesne tendencje w turystyce 35.. Standardy obsługi 2.3.. Systemy rekomendacji 2.4.. Rozwój hotelarstwa 1.1. .. kami danej klasy produktów / usług, przy zachowaniu prawdziwości cech, które w danym produkcie / danej usłudze są lepsze.Charakterystyka usług hotelarskich dodatkowych 7.. Szczegółowe uwarunkowania prawne funkcjonowania hoteli wynikające z wejścia do Unii Europejskiej.. III Analiza rynku hotelarskiego 42 3.1.. Koncepcja zarządzania jakością 3.MARKETING USŁUG 1.. Pojęcia: Marketing - system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców.. W 1829 roku w Bostonie w USA powstał hotel „Tremont", który jako pierwszy wprowadził: bagażowych, posłańców, .Ustawa o usługach turystycznych definiuje: pojęcie usług hotelarskich, rodzaje usług hotelarskich.. Rozwój i wielkość bazy usługowej hotelarstwa w Polsce 1.5.1.Wwłaścicieli obiektów hotelarskich potrzeby klientów w opinii zakresie usług o cha-rakterze sportowo-rekreacyjnym są stosunkowo małe, dlatego większość z nich posiada ograniczoną ofertę zajęć sportowych, najczęściej są to siłownia i modny nordic walking.. W trakcie nauki uczeń nabędzie umiejętności: promocji oraz sprzedaży usług hotelarskich, obsługi gości w recepcji hotelu, rezerwacji usług hotelarskich, udzielania informacji turystycznej, rozliczania kosztów pobytu .. Usługi hotelarskie- krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep oraz świadczenie w obrębie obiektu usług z tym związanychhotelarskiego oraz publikacje ukazujące zmiany, jakie zachodziły w hotelarstwie, a tym samym wskazujące na uwarunkowania rozwoju obiektów hotelarskich.. W razie rozpoczęcia świadczenia usług w obiekcie hotelarskim, który posiada zaszeregowanie, o którym mowa w ust.. Mierniki usług hotelarskich Mierniki usług noclegowych Mierniki usług gastronomicznych 1.4..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt