Dostosowanie wymagań edukacyjnych z języka angielskiego dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim




Z językiem angielskim za pan brat; Angielski metodą dramy; Język angielski zajęcia metodą dramy; Język angielski zajęcia metodą projektu; Mistrz sportu; Obyś nigdy nie był głodny (webquest} Projekty szkolne.. Wyznaczyć dziecku miejsce blisko nauczyciela, dzięki temu zwiększy się jego koncentracja uwagi, ograniczeniu ulegnie ilość bodźców rozpraszających.. Poniższy dokument zawiera odrębne dostosowania otoczenia i miejsca pracy .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKA YJNYH Z JĘZYKÓW O YH 1.. UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W UCZENIU SIĘ 1.1 Dyskalkulia 1.2 Dysgrafia 1.3 Dysleksja 2.. Na lekcjach języka angielskiego nauczyciel stosuje:Nauczyciel, który podejmuje pracę z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym, powinien znać przebieg i charakterystykę rozwoju ucznia na poprzednich etapach edukacyjnych.. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną rozwijają się w różny sposób, ale najczęściej nie mają problemu z socjalizacją, chyba że wynika to z cech charakteru, które także u innych dzieci są różne.Dostosowanie Wymagań Edukacyjnych Spis treści: 1.. UCZEŃ Z AUTYZMEM 5.. Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna..

Dostosowanie wymagań do psychofizycznych możliwości ucznia, a nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.

Symptomy charakterystyczne dla ucznia zdolnego: .. o zwiększonym stopniu trudności (karty pracy), teksty źródłowe -analiza, uczestnictwo w konkursach, .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE.. Dostosowanie wymagań edukacyjnych na lekcjach języków obcych Uczniowie z dysleksją są zaliczani do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, a zatem mają szanse radzić sobie w szkole pomimo trudności w uczeniu się, jeżeli ich problem zostanie dostrzeżonyDostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów, realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne przedmioty Język obcy nowożytny - angielski, niemiecki Zakres trudności: Słuchanie i mówienie Symptomy zaburzeń: Trudności: z rozumieniem tekstu czytanego lub odtwarzanego z nagrania;ze .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH JĘZYK NIEMIECKI / JĘZYK ANGIELSKI GIMNAZJUM NR 1 W BRODNICY Nazwisko Imię Klasa Rok szkolny Numer opinii / orzeczenia Diagnoza DYSLEKSJA Dostosowanie wymagań edukacyjnych w stosunku do możliwości uczniów dotyczy: 1.zasad prezentacji materiału stosowanie nauczania polisensorycznego angażującego jednocześnie zmysł słuchu, wzroku i kinestezji .Hanna Piekarska • Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum• 1 Hanna Piekarska - nauczyciel wspomagający i lider Zespołu ds.Integracji w Gimnazjum nr 2 im..

Podstawowym celem dostosowania wymagań jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów oraz zapobieganie wtórnym zaburzeniom sfery emocjonalno- motywacyjnej.

Sybiraków w Augustowie Wprowadzenie Od początku istnienia naszej szkoły przyjmowano uczniów niepełnosprawnych z różnymiINDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNY DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Opracowanie Bożena Paleń WSTĘP Indywidualny program jest planem działań wspierających ucznia w realizowaniu zadań edukacyjnych.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce, pomimo dużego własnego nakładu pracy a niekiedy nawet, mimo intensywnej stymulacji rozwoju.uczniowie z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.. 2.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE 1.. W przypadku uczniów, u których, na podstawie przeprowadzonych badań, stwierdzono zaburzenia typu: dysleksja,- Uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim obowiązują te same podręczniki i zeszyty ćwiczeń, co resztę klasy.. - Uczeń ma obowiązek prowadzić zeszyt przedmiotowy.. Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. UCZEŃ SŁABOSŁYSZĄCY 7.. Rozporządzenia MEN z dnia 17.11.2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej nakłada na nauczycieli wszystkich przedmiotów obowiązek dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb oraz możliwości psychofizycznych uczniów..

Projekt "Powiedz Nie Przemocy" Zintergrowana Polityka Bezpieczeństwa w SP 155Dostosowanie wymagań edukacyjnych na lekcjach języków obcych.

Wymagania edukacyjne i zasady oceniania będą dostostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, posiadających opinię z PPP.. UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA 6. .. Antoszkiewicz E., (2016), Tworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Warszawa; Attwood T., (2013), Zespół Aspergera.. stopniowanie sytuacji zadaniowych, tak by uczeń mógł odnieść sukces, stosowanie polisensorycznych metod nauczania, stosowanie wzmocnień pozytywnych,Język angielski.. J. Mróz, Wyrównywanie zaburzeń rozwojowych u dzieci, Płock 1997.DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH PRZYKŁAD NAZWISKO Kowalski IMIĘ Jan KLASA IV g ROK SZKOLNY 2008/2009 DATA WYDANIA OPINII/ORZECZENIA 28.05.2008 Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chojnicach DIAGNOZA inteligencja niższa niż przeciętna SPOSOBY DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WSZYSTKIE PRZEDMIOTY (o pracowane przez zespół uczący)Kryteria oceniania dla uczniów z orzeczonym upośledzenie umysłowym w stopniu lekkim 1.Wymagania konieczne (ocena dopuszczająca) Wiedza ucznia: •w minimalnym stopniu opanował podstawowe treści programowe Umiejętności ucznia: •wykonuje typowe zadania tylko przy pomocy nauczyciela, •nie zna języka przedmiotu1 Indywidualne dostosowanie wymagań z języka polskiego dla uczniów ze stwierdzoną dysleksją rozwojową (dysortografia, dysgrafia) Jeśli chodzi o wymagania jakościowe uczniowie ci realizują tak jak pozostali gimnazjaliści materiał nauczania przewidziany dla klasy trzeciej w oparciu o program -u Zrozumieć słowo a szczegółowe wymagania na poszczególne oceny znajdują się w PSO .Dostosowanie wymagań edukacyjnych z języka obcego… 237 W roku 2012/2013 zespół szkolny pracujący z Moniką opracował dla niej IPET2, będący ogólnym zestawem wskazań nakierowanych na niwelo-wanie trudności rozwojowych i edukacyjnych dziewczynki: Dostosowanie sposobu sprawdzania i oceniania ucznia : • (…);Zaburzenia rozwojowe ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim mają charakter globalny i obejmują zarówno funkcje instrumentalne (percepcja, pamięć, uwaga, myślenie, mowa, sprawności motoryczne i manualne), jak i kierunkowe (motywacja uczenia się, kontrola emocjonalna, potrzeba osiągnięć).Mogą w niej Państwo znaleźć pomoce, ćwiczenia logopedyczne, podręczniki a także róznego rodzaju pomoce dla dzieci z zespołem aspergera czy autyzmem oraz zabawki edukacyjne.dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim Określając wymagania dydaktyczno-wychowawcze wobec dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, należy pamiętać o konieczności zapewnienia im .1 WYMAGANIA EDUKACYJNE Z GEOGRAFII DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM OPRACOWANO NA PODSTAWIE PROGRAMU NAUCZANIA DKW /99 WYMAGANIA OGÓLNE OCENA CELUJĄCA - wiedza na poziomie znacznie przekraczającym wymagani programowe, - pełne rozumienie wiadomości programowych i na ich podstawie operowanie treściami programowymi, - samodzielne i sprawne posługiwanie się wiedzą .Przykłady dostosowania wymagań edukacyjnych - język polski dla klas IV-VI - wybrane fragmenty IPET-u Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z przepisów prawa oświatowego Cele edukacyjne główne i operacyjne wynikające z […] Rok szkolny 2018/2019..

Na tej podstawie powinien przeprowadzić analizę wiadomości i umiejętności, jakie uczeń powinien już nabyć.z poradni opinie w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych.

Wymagania edukacyjne to przewidywane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia w zakresie wiadomości, umiejętności i postaw.Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim a funkcjonowanie w klasie.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce, pomimo dużego własnego nakładu pracy a niekiedy nawet, mimo intensywnej stymulacji rozwoju.dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz form i metod pracy, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej lub lekarza.. UCZEŃ Z INTELIGENCJĄ NIŻSZĄ NIŻ PRZECIĘTNA 3.. Nie może polegać naUczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.uczeń z zespołem Aspergera - dostosowanie wymagań.. UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 4..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt